Masser af fisk i Ørsted

Fredag den 19. november skulle stå i fiskens tegn. Jeg havde således aftalt med min far at denne dag skulle vi til Ørsted Ørredvand og se om vi kunne fange nogle ørreder. Jeg havde taget både min spinnestang og min fluestang med, da jeg før har haft meget held med fluefiskeriet i Ørsted Ørredvand. Søen er ikke for dyb, så man kan ofte spotte fiskene mens de svømmer rundt.

Det er netop dette spot fiskeri med fluestangen at jeg elsker. Det at spotte en fisk, placere fluen lige foran den, og så fisken sluge fluen. Det bliver ikke bedre.

Selv om det lyder ligetil, så er det oftest svært at få fiskene til at gå efter fluen. Oftest er de bare uinterreseret!

Vi ankom ca kl. 9.00 og påbegyndte fiskeriet. Min far er en old-school fisker og fiskede mest med spinner og powerbait på flåd. Jeg startede ud med at fiske med Fidusen gennemløberen i kobber farve med røde prikker, i den lille så lige ved indkørslen.

Fidusen Clown Edition-Black Clown
Fidusen Microblink 2,8 gr. - Lille let blink til P&T søen. Grundet den store flade, og den lave vægt, kan blinket fiskes ultra langsomt. Og med den store pallette af farver, vil du altid kunne finde et Fidusen Microblink, uanset årstid og vandfarve. • 2... Læs mere her
Pris
40,00
Køb her

De gule områder er hvor jeg fiskede

Der skulle ikke gå længe inden jeg fik mit første bid. Men da jeg havde glemt nettet i bilen, havde jeg problemer med at få fisken landet. I øjeblikket hvor jeg bukkede mig for at tage fisken, røg den af krogen.

Jeg skyndte mig op til bilen og hentede nettet og fortsatte fiskeriet det samme sted. Der skulle ikke gå mere end et par minutter før jeg fik bid igen. Igen blev det Fidusen med røde prikker, som fisken ikke kunne modstå. Jeg fortsatte mit fiskeri på samme position og blev belønnet med en mere fisk landet og en mistet.

Herefter tog jeg en kaffe pause og kunne konstatere at min far havde fanget en fisk med bombarda og hvid jig.

Efter pausen skiftede jeg over til fluestangen da jeg kunne se fiskene gik højt. Dette skulle vise sig som en god beslutning da der ikke gik længe før jeg fangede 3 stk på flue. Alle fanget ved at jeg spottede fisken og placerede fluen lige foran.

Unique Flies Put & Take Flies-Herning Fly Chartreuse
Unique Flies Put & Take Flies Vi har nøje udvalgt et sortiment af fluer til Put & Take fiskeriet. Disse fluer er klassiske velfangende mønstre til put & take. Nogle af fluerne har flourescerende materialer, som lyser op i reflektere solens UV stråler, så... Læs mere her
Pris
16,50
Køb her

Jeg skiftede igen over til fidus men denne gang til en orange-grøn kombination. Her mistede jeg hurtigt to fisk, men endte med at få en mere landet. Min far havde i mellemtiden fanget en mere på en Meps spinner.

Alt i alt en god dag med 7 fisk der kom med hjem, hvoraf to af dem blev røget med det samme.